Pojem „influencer“ je teď velice rozšířený, hlavně co se sociálních sítí týče. Influencera si můžeme představit jako člověka, který ovlivňuje lidi, kteří ho sledují na sociálních sítích a to tím, co přidává za fotky, jak se prezentuje, co sdílí ze svého života. Instagram už dávno není pouze o fotkách. Poslední roky této mocné sociální sítě využívají i firmy. Tím, že zadarmo poskytnou nějakou službu nebo produkt influencerovi a ten pak sdílí své pocity z této služby, se dostává do podvědomí jeho sledujících. Tedy nás, obyčejných lidí. A to může být například 50 000 osob, což je pro společnosti nebo malé podnikatele výhodné, že?
Pro to, aby se člověk stal známou osobností na Instagramu, musí dělat něco zajímavého nebo neobvyklého. Někdo píše blog, je zpěvák, herec, někdo cestuje, fotografuje, maluje, tetuje, vyrábí své výrobky a vše sdílí na Instagramu. Někdo má pouze krásné fotky a zajímá lidi. Vše záleží na tom, kolik sledujících daný člověk má. Kdo si vydělá více peněz, člověk, co má 300 sledujících nebo sto dvacet tisíc sledujících? Odpověď je jasná.
Teď se nabízí další otázka, jak si vydělat na Instagramu? Nabízí se zde několik způsobu:
· spolupráce s firmami–asi nejznámější výdělek na Instagramu, kdy za sdílení příspěvku firmy slibují velké částky peněz, někdy ale požadují hloupé podmínky
· affiliate programy-získávání provizí za to, že si nějaký Váš sledující na Vaše doporučení objedná produkt od dané firmy, doporučuji pro uživatele s hodně sledujícími
· prodávání vlastních výrobků-pokud si sami vyrábíte náramky, tašky, trička, nebojte se je nabídnout na Instagramu
K tomu, aby si člověk dokázal vydělávat na Instagramu, potřebuje být kreativní, zajímavý a mít na to dostatek času. Instagram mnoha lidem slouží jako přivýdělek k práci či ke studiu, ale pro to, aby se z Vás stal influencer, potřebujete mít mnoho tisíc sledovatelů.